جاده های مرگ در کمین مردم استان/ مرگ ۱۵ نفر در ۴ روز اخیر در جاده های سیستان و بلوچستان
- شناسه خبر: 16128
- تاریخ و زمان ارسال: 19 آذر 1394 ساعت 11:35
- بازدید : 29 بازدید
- نویسنده: نویسنده
به گزارش بلوچ پرس، با وجودیکه استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور بوده و بافت و اقلیم آن باعث ایجاد فاصله های چند صد کیلومتری شهرها از یکدیگر و گاها فاصله تا مرکز استان برای شهرهایی به نزدیک ۸۰۰ کیلومتر میرسد متاسفانه نداشتن اتوبان و بزرگراه در استان آمار تلفات جاده ای را در مسیرهای پرتردد به بیشترین حد فوتی میرساند.
آنچه که بعنوان لازمه پیشرفت و زیرساخت توسعه میتوان یاد کرد بستر مناسب ارتباطی ریلی، آبی دریایی، هوایی و ترانزیت جاده ای میباشد که متاسفانه در این زمینه ها استان ما در فقر مطلق بسر میبرد بطوریکه از ده ها هزار راه و آسفالت جاده ای استان تنها چند ده کیلومتر آن اتوبان و استاندارد سازی شده که ما را شاهد تصادفات وحشتناک و گریز ناپذیری در مسیرهای استان کرده است و هر روز باید شاهد مرگ عزیزانمان باشیم.
در این زمینه معاون اجرایی مرکز فوریتهای پزشکی زاهدان با اشاره به آمار زیاد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات در گفتگو با یکی از رسانه ها گفت: در حادثه ای که در کیلومتر ۶۵ محور خاش – سراوان رخ داد یک نفر در دم جان باخت و چهار نفر دیگر زخمی شدند، ۱۵ آذر نیز بر اثر واژگونی یک خودرو پراید در همین محور دو نفر جان خود را از دست داده و یک نفر نیز زخمی شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای این هفته تاکنون چند تصادف در محورهای زاهدان-خاش-سراوان رخ داده است، گفت: در این مدت ۱۵ نفر جان خود را از دست دادهاند که بیشترین تلفات مربوط به محور زاهدان – خاش بوده است و شامگاه شنبه (۱۴ آذر) نیز در حادثه تصادف سه دستگاه خودروی سواری و وانت در کیلومتر ۸۰ محور زاهدان – خاش ۱۰ نفر از جمله پنج کودک کشته شدند.
پس از این حوادث ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد که نسبت به تسریع در باره احداث بزرگراه یا تعریض جاده زاهدان – خاش و سایر جاده های استان اقدام شود.
تذکر بجا و مکرر نماینده زاهدان به وزیر راه و شهرسازی موید این موضوع بوده که فوتی هفته ای ۱۲ نفر در یک محور مواصلاتی حاکی از استاندارد پایین راه هایی که تنها در سی سال گذشته جهت روکش کردن آنها اقدام شده دارد و تعریض و دو بانده کردن مسیرهای پرخطر متاسفانه هنوز عملی نشده و حتی به دست اقدام هم نرفته اند.
امید است با رویکرد همه جانبه و بخصوص عدالت محور و توسعه نگر دولت در بخش های مختلف استان بالاخص جنوب استان جهت دفع یکی از مهمترین موانع توسعه که همان نبود زیرساخت های بستر ارتباطی و ترانزیتی می باشند هرچه سریعتر رفع گردند.